Thursday, January 01, 2009

Kembalikanlah aku ke dunia....


"Hingga apabila datang kematian kepada seseorang dari mereka, dia berkata: "Ya rabbku kembalikanlah aku (ke dunia), agar aku berbuat amal saleh terhadap yang telah aku tinggalkan. Sekali-kali tidak. Sesungguhnya itu adalah perkataan yang diucapkannya saja. Dan di hadapan mereka ada dinding sampai hari mereka dibangkitkan".
(Surah Al-Mukminuun:99-100)
'Kembalikanlah aku ke dunia'...
Ingatlah masa tidak akan berulang walau apa pun yang kita lakukan. Apabila ajal telah tiba, tidak dapat lagi untuk kita kembali semula ke dunia. Di kesempatan ini gunalah masa itu sebijak-bijaknya dengan amal kebaikan, amal soleh, amar makruf nahi mungkar.
Pesanan buat diriku dan rakan-rakan.

2 comments:

cool style graphics said...

tima kaseh... visit my blog..

goasop said...

terima kasih. entry yang membuat diri ini berfikir sejenak. betapa agungnya kekuasaan Allah swt.