Monday, March 30, 2009

Istikharah


Ya Rabbul Arifin,
Seandainya Kau telah takdirkan dia milikku,

Tercipta buatku,
Dekatkanlah hatiku dengan hatinya,

Tetapkanlah kemesraan antara kami,
Agar kebahagian ini kekal abadi.

Ya Muhaimin,
Seiringkanlah kami,
Mengiringi kehidupan luas ini,
Ketepian yang sejahtera.

Ya Rabbul Fatihin,

Seandainya dia telah Kau takdirkan bukan milikku,
Bawalah dia jauh dari pandanganku,

Luput dari ingatanku,
Dan peliharakanlah aku dari kecewa.

Ya Rabbul Izzati,
Berikanlah aku kekuatan,
Melontarkan bayangannya ke dada langit,
Hilang bersama senja merah,
Agar aku bisa bahagia,
Walaupun tanpa dirinya.

Ya Rabbul Qudus,
Gantikanlah yang telah patah,
Meskipun tidak sama dengan dirinya,
Biar sekuat mana aku mengasihinya,
Aku mohon kepadaMu Ya Allah,

Agar melenyapkan perasaan ini,
Seandainya benar dia ditakdirkan bukan untukku.


Tetapi seandainya dia telah ditakdirkan untuk diriku,
Aku mohon kasih dan sayang Mu Ya Allah,
Agar memperkuatkan kasih sayang ku padanya,
Selagi mana tidak melebihi kasih sayangku pada Mu.

Ya Rahman Ya Rahim,
Cukuplah Engkau sahaja menjadi pemeliharaku,

Di dunia dan akhirat,
Dan peliharalah kami dari azab api neraka.

Amin.

(Syair Istikharah)

10 comments:

nur_iman said...

salam...subhanallah, sedihnya rasa baca...
"....wanita2 yg baik adalah utk laki2 yg baik dan laki2 yg baik adalah utk wanita yg baik (pula)..." (an-Nur:26)

"ya Allah, aku memohon cintaMu, dan cinta org yg mencintaiMu,dan cintakan amalan yg mendekatkan aku pada cntaMu." (al-Tirmidzi)

kasihkuamiera said...

salam...syahdu sunguh kata2nyer

izzah said...

wa'alaykumussalam warohmatullah..

syukron utk kunjungannya..
slm ukhuwah..
slm sahabat dr indonesia..

syukron..

Wardatul Shaukah said...

assalamu'alaikum.

blog kamu sangat bagus. banyak himpunan ayat2 quran dan hadis. kalau ada apa2, izinkan saya untuk rujuk hadis2 n ayat quran di sini ya :)

wassalam.

perjuangan ku... said...

salam singgah dan slam ukuwah...

Syahidah said...

Salam..terima kasih atas kunjungan..dah lama tak dengar nasyid dendangan ustaz asri..mohon izin link dan follow..syukran..

Ochie~(^_^)v~ said...

salam ziarah....
suka dgr ayat ni.. mohon keizinan untuk oci mengambil ayat ini dgn izin tuan uma...

nur_kasih said...

Salam...sungguh terharu pada syair ini....man masih menunggu mariatul kibitah ke?apepun istikharahlah...insyaAllah ia akan menentukan yang terbaik tuk anda...good luck man.... (:

Noorazhar said...

salam, saya ada pos link kat facebook

LuQmAn NuL HaKiM BiN HaMzAH said...

terima kasih..=)